De Golden Service Awards, oorsponkelijk een initiatief van Kimberly-Clark Professional, zijn in 1991 voor het eerst uitgereikt in Engeland. Nederland en België kennen het programma sinds 2002. Kern is steeds de opmerkelijke prestaties in de schoonmaaksector te bekronen. De GSA zijn in de Benelux ondergebracht in een onafhankelijke stichting.

Doel Golden Service Awards (GSA)

De GSA hebben een helder doel: een stevige bijdrage leveren aan de kwaliteit en trots binnen de schoonmaaksector. Werken aan het belang en het bevorderen van de zichtbaarheid en uitstraling, als onafhankelijke en kwalitatief sterk platform.

De verkiezingen

Centraal in het programma staan de jaarlijkse verkiezingen, waarbij we de schoonmakers in het zonnetje zetten.Het zijn immers de mensen die er toe doen. Ook eind dit jaar zal deze felbegeerde titel weer worden uitgereikt. Een heel nuttig effect van GSA is de stimulans naar elkaar. Voortdurend een uitwisseling met enthousiasme, kennis en trots binnen de schoonmaaksector. Een pluspunt in het (kwaliteits)bewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers. Een onafhankelijke jury (Bekijk hier alle juryleden) beoordeelt de inzendingen. De winnaars hebben een uitstekende mogelijkheid om zichzelf nadrukkelijk te presenteren, onder meer via uitgebreide aandacht in de media.

Bestuur Stichting GSA

Tirza Dingelstad (namens jury) bekijk LinkedIn profiel
Werner Leenders (namens sector) bekijk LinkedIn profiel
Jeroen Neijmeijer (namens Kimberly-Clark Professional) bekijk LinkedIn profiel

Uitvoering

Vakmedianet (uitgever van o.a. Service Management en Facto) is verantwoordelijk voor de uitvoering van het Schoonmaker van het Jaar event. Ook verzorgt ze het projectmanagement op het gebied van partnerships, ambassadeurs en begeleiding van de jury.